Altın düşüyor ama sabreden kazanacak mı?

Haz 27, 2026 - 08:30
Altın düşüyor ama sabreden kazanacak mı?

AHENK BAYAZIT / İSTANBUL - Altının onsu, güçlü dolar ve ABD Merkez Bankası’nın (Fed) faiz artırım beklentileriyle Kasım 2025’ten beri ilk kez 4 bin doların altına inerek haftalık yüzde 4 kayba yol açtı. Gümüş ise Fed’in sıkı para politikasına ilişkin beklentilerin güçlenmesiyle 57 doların altına geriledi. Peki, gümüş ve altında düşüş sürebilir mi?

Uzmanlar bu düşüşü kalıcı bir trend değişikliği değil, güçlü yükselişin ardından gelen doğal bir düzeltme olarak görüyor. Merkez bankalarının altın alımlarını sürdürmesi ve ilerleyen dönemde Fed’in faiz indirimlerine başlaması halinde altının yeniden yükseliş trendine girebileceği değerlendiriliyor.

Yeşilçam'ın karizmatik jönü! İşte Kadir İnanır'ın iz bırakan yolculuğu...

ALIM ZAMANI MI?

Kuyumcu Nazar Özsahakyan, altındaki düşüşün bir süre daha sürebileceği ancak daha sonra yükselişe geçeceği görüşünde. Özsahakyan, “Kimin elinde altın varsa beklemeli. Altın kısa dönemde bazen tesadüfi olarak kazandırabilir ama aslında uzun dönemli bir yatırım türüdür. Altını alıp varlığını unutacaksın ve bekleyeceksin. Altına yatırım yapmak sabırlı insanların işidir. Altın düştüğü noktayı mutlaka yakalayacaktır ve sonra geçecektir. Bir süre daha düşüş olacaktır ama sonra mutlaka yükselecek, bu bilinmeli” yorumunu yaptı.

Vatandaşlarda bu süreçte bir tedirginlik olduğunu belirten Özsahakyan, “Her gün bizi arayan müşteriler var, sorup duruyorlar aslında bu yanlış bir düşünce. Asıl düşme alım yapma zamanıdır” dedi ve Kapalıçarşı’da altının yükseldiği dönemdeki gibi bir talep yoğunluğu olmadığını söyledi. Özsahakyan, şöyle devam etti:

“İnsanlarda bir kırgınlık oluştu ama bu aslında yanlış. Tam tersi, böyle dönemlerde atak olmak gerekir. Altın fiyatlarının değişkenliği ile ilgili zaten geçtiğimiz yıl istikrarlı bir yükseliş yoktu. Yükselmesi için çok önemli sebepler de yoktu. Eskiden savaş, belirsizlik olduğu zaman altın yükselirdi. Şimdi merkez bankaları alıma geçtiği zaman fiyatlar yükseliyor.”

Of of yanacağız

FED’İN TUTUMU PİYASALARI ETKİLİYOR

Genç Altın Kıymetli Madenler ve Hazine Grup Başkanı Kerim Barkın Yüksel, altındaki düşüşün en önemli nedenini ABD Merkez Bankası’nın faiz tutumu olarak ifade ediyor. Yüksel, “Yeni başkan Kevin Warsh’ın yönetiminde gerçekleştirilen ilk toplantıda faiz yüzde 3.50 - 3.75 aralığında sabit bırakıldı. Fed, faiz indirimleri konusunda aceleci davranmayacağı mesajını vererek ‘şahin’ bir duruş sergiledi. Enflasyonla mücadelenin süreceğini söyledi ve bu ‘mücadeleye devam’ mesajı piyasada faiz artırımı olarak yorumlandı. Yatırımcılar böylece faiz getirisi sağlayan tahvil ve mevduata yöneliyor. Altın ise faiz getirisi sağlamadığı için bu dönemde talep kaybedebiliyor. Güçlenen dolar da altın fiyatı üzerinde ek baskı oluşturuyor” görüşünü paylaştı.

Ancak bu durumun açıklanacak enflasyon verilerine bağlı değişebileceğini dile getiren Yüksel, perşembe günü Fed’in en yakından izlediği PCE verisinin (çekirdek kişisel tüketim harcamaları) beklenti dahilinde geldiğini, altının veri sonrası yükseldiğini ve dolar endeksinin kısmi değer kaybettiğini belirti. Düşen petrol fiyatlarının kalıcı olması halinde enflasyonist beklentileri yumuşatabileceğinden temmuz ayında gerçekleştirilecek Fed toplantısından çıkacak kararın ve verilecek mesajların piyasalar için çok önemli olacağını söyleyen Yüksel, dünyada merkez bankalarının altın rezervlerini giderek yükselttiğini ve bu ülkelerin başında da Çin’in geldiğini hatırlattı.

GÜMÜŞ ZAMAN ALABİLİR

Kerim Barkın Yüksel, gümüş ile altının birbirine pozitif etki oluşturduğunu belirtirken, “Gümüş altın gibi bir güvenli liman aracı olarak görülmüyor. Daha çok endüstriyel tarafta değerlendirilen bir kıymetli maden. Geçtiğimiz yıl köpük bir yükselme yaşamıştı. Dengelenme zaman alabilir” ifadelerini kullandı.

ULUSLARARASI DEV BANKALAR NE DEDİ?

■ Deutsche Bank: Fed’in faiz artırımı ihtimallerinin masaya gelmesiyle altın tahminleri yüzde 17-20 oranında aşağı çekildi. Yılsonu tahmini 4.800 dolar.

■ JPMorgan: Dünyanın en büyük bankası olan JPMorgan yıl geneli ortalamasını düşürerek yıllık genel ortalamayı 5.243 dolara çekti.

■ Goldman Sachs: Piyasadaki “faiz indirim odaklı” yükseliş tezinin zayıfladığını kabul ederek tahmini aşağı yönlü tıraşladı. Yıl sonu tahmini 500 dolar düşürerek 5.400 dolardan 4.900 dolara indirdi.

■ ING Bank: Güçlenen dolar ve Fed’in eylülde faiz artırabileceği beklentisiyle altın yüzde 2.9 düşerek 3.981 dolara inerken; ING 2026 tahminlerini ons başına 4.600 dolara çekti.